Yapay zekanın (Artificial Intelligence) bir ürünü olan Chatbot teknolojisi, Facebook Messenger, Telegram, Kik Messenger, Twitter, WeChat, Line, Skype mesajlaşma uygulamalarını kullanmaktadır. Her geçen günde yeni uygulamaların içine dahil olmaktadır. Yakın zamanda WhatsApp’ı ve Instagram’ı da Chatbot Geliştirme hizmeti verdiğimiz platformlar içine ekleyerek, daha geniş bir ağa ulaşmış olduk.
Tüm iletişimleri tek bir yerde toplayarak, “RABOT” canlı sohbet robotumuz ile müşterilerinizi karşılamaktayız. Bot’umuzu cevap veremediği durumlarda ise Web Chat panelimize görüşmeyi yönlendirerek, Canlı Destek operatörlerinin cevap verebileceği bir alt yapı sunmaktayız.
Günümüzde bu uygulamalar haricinde pek çok kurum, kuruluş ve marka web sitelerinde canlı sohbet, canlı destek hizmeti yerine yada bu hizmetler ile beraber Chatbot özelliğini de müşterilerine sunmakta ve hayatlarını kolaylaştırmaktadırlar. Bu yolla, müşterilerinin artan talep ve beklentilerini daha hızlı, daha doğru bir şekilde karşılayabilmektedir. Ayrıca firmada çalışan personel sayısını azaltarak ve operasyonel maliyetleri düşürebilmektedirler.
Yapay Zeka (AI) ve Machine Learning (ML) teknolojisini içinde barındıran Chatbot’lar her geçen günü insan iletişimine yaklaşabilen bir diyolag kalitesi sunmaktadırlar. Her diyalogdan bir şey öğrenmeleri, farklı tip sorulara uyum sağlamalarını, yazım hatalarını anlamalarını ve hazırlıksız oldukları soruları anlamalarını konusunda sürekli olarak kendilerini iyileştirebilmektedirler. Doğal dil işleme, Natural Language Processing (NLP) ve Doğal dil anlama, Natural Language Understanding (NLU) yapay zeka teknolojilerini içeren Chatbot çözümleri kullanıcılara karşılarında insan varmışcasına doğal ifadelerle konuşarak etkileşim kurma olanağı tanır.
• Chatbot ile Canlı destek personeline gerek duymadan, 7×24 aynı anda birden fazla kanalda tüketici destek hizmeti sunabilmektedir. Müşterilerinizin Chatbot ile kendi işlemlerini gerçekleştirebilmeleri; temsilcilerin iş yükünün azalmasını ve iş gücünün iyileştirilmesini de katkı sağlamaktadır.
• Kullanıcı, müşteri datasıyla kişiselleştirilmiş müşteri deneyimleri sunarak, satışı artırıcı tekliflerde bulunabilirler. Ayrıca satış haricinde öneriler, fikirler sunarak tercih ve satış sürecinde yardımcı olabilir.
• Chatbot çözümleri ile firmalar, müşterilerine yenilikçi olduklarını gösterebilmekte ve hizmetleri rakiplerden farklılaşabilmektedirler.
Ranna Software, 2016 yılında bu yana pek çok projede, eğlence, bilgilendirme, ürün öneri, CRM, satışa yönlendirme, kampanya aracı olarak müşterileri için Chatbot geliştirmektedir. Ranna Chatbot ların fonksiyonları ve yetenekleri bunlarla da sınırlı değildir. Rezervasyon yapmaktan, ödeme almaya, kargo, sipariş sorgulamaya kadar pek çok alanda çalışmaktadır. Chatbot geliştirme projelerinin içine hatta ufak oyunlar dahil edilebilmekte, dijital kampanyaların bir ayağı olarakta kullanılabilmektedirler.