Oyun Geliştirme

Oyun Geliştirme

Oyun geliştirme, oyun yaratma sanatıdır. Bir oyunun tasarımını, geliştirilmesini ve piyasaya sürülmesini açıklar. Konsept oluşturma, tasarım, oluşturma, test etme ve yayınlamayı içerebilir. Bir oyun oluştururken oyun mekaniği, ödüller, oyuncu katılımı ve seviye tasarımı üzerine düşünmek önemlidir.

Bir oyun geliştiricisi, bir programcı, ses tasarımcısı, sanatçı, tasarımcı veya sektörde bulunan diğer birçok rol olabilir. Oyun geliştirme, büyük bir Oyun Geliştirme Stüdyosu veya tek bir kişi tarafından gerçekleştirilebilir. İstediğiniz kadar küçük veya büyük olabilir. Oyuncunun içerikle etkileşime girmesine izin verdiği ve oyunun unsurlarını değiştirebildiği sürece, buna “oyun” diyebilirsiniz. Oyun geliştirme sürecine dahil olmak için kod yazmanıza gerek yoktur. Sanatçılar varlıklar oluşturabilir ve tasarlayabilirken, Geliştirici bir sağlık çubuğu programlamaya odaklanabilir. Oyunun beklendiği gibi çalıştığını görmek için bir Test Cihazı dahil olabilir. Oyun çerçevelerinin sahip olduğu sorunları çözmek için libGDX ve OpenGL gibi araçlar geliştirildi. Oyun geliştirmenin çok daha hızlı ve daha kolay olmasına yardımcı olarak çok sayıda önceden hazırlanmış işlev ve özellik sağladılar. Bununla birlikte, sektöre girmek veya programcı olmayan bir geçmişe sahip biri için bir çerçeve anlamak hala zordu, oyun geliştirme sahnesindeki yaygın bir durum. Bu, Construct, Game Maker, Unity ve Unreal gibi oyun motorlarının geliştirildiği zamandı. Genel olarak, bir motor, bir çerçevenin sahip olduğu her şeye sahiptir, ancak bir grafik kullanıcı arabirimi (GUI) kullanarak ve oyunun grafik geliştirmesine yardımcı olarak daha kolay bir yaklaşımla. Game Maker ve Construct gibi bazı durumlarda, önceden hazırlanmış işlevlerin miktarı o kadar büyüktür ki, önceden programlama becerisi olmayan kişiler bir oyunu sıfırdan oluşturabilir, bu da sahneyi gerçekten genişletir ve oyun geliştirmeyi neredeyse herkes için erişilebilir hale getirir.

Oyun Geliştirmenin Aşamaları

1. Ön Üretim

Planlama. Bu aşamada, bir video oyunu fikri su yüzüne çıkmalıdır. Bütçe, hedef kitle, oyunun 2D mi yoksa 3D mi olacağı, karakterlerin kim olacağı ve oyunun hangi platformda olacağı gibi temel unsurları ana hatlarıyla belirtir. Bu, planlama aşamasının ilk kısmı ve her video oyununun büyüyeceği kökler.

2.Üretim

Bu oyun geliştirme aşaması en karmaşık ve zorlu aşamadır, ancak burada sihir gerçekleşir ve oyun fikri hayata geçirilir. Bu aşamada, ekibin her bir üyesinin köklü bir rolü vardır.

3. Post prodüksiyon

Üretim aşaması tamamlanmış olsa bile, bazı hataların ortaya çıkması durumunda (genellikle bu oldukça sık olur, ancak bakım aşamasında çözülür) bakım ile süreç devam eder. Ayrıca, bir video oyununun pazarlaması Post-Prodüksiyon boyunca gerçekleşir ve etkin bir şekilde piyasaya sürüldükten sonra bir süre daha devam eder. Büyük prodüksiyonlar, hayran kitlesi arasında görünürlük elde etmek ve heyecan yaratmak için genellikle oyunlarının Ana Prodüksiyonunun son aşamalarında pazarlamaya başlarlar.