Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları
Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları
AR’nin değeri, gerçek dünya görüşünü gerçek zamanlı olarak yorumlayabilme, manipüle edebilme ve geliştirebilme şeklidir. Örneğin, AR’nin kullanılabileceği ve aktif olarak kullanıldığı artırılmış gerçeklik uygulamaları şunlardır:
Perakende: Belki de çoğu kullanıcı için en önemli AR uygulaması perakende uygulamalarında, özellikle “satın almadan önce deneyin” olacaktır. Daha fazla insanın evden alışveriş yaptığı ve halka açık perakende alanlarına daha az vurgu yaptığı için AR, tüketicilerin ürünleri satın almadan önce kendi evlerinde nasıl görüneceklerini görmelerini sağlayacak. Bu, satın alma sürecindeki varsayımları ortadan kaldırabilir. Ikea gibi mobilyaları ve diğer ürünleri kendi gerçek dünya ortamlarınıza yerleştirmenize izin veren bir dizi uygulama zaten var.
Haritalama ve gezinme: İş rehberi uygulaması Yelp, artık kullanımdan kaldırılan Monocle özelliği ile AR’yi erken benimseyenlerden oldu. Monocle, telefonunuzun ekranında yakın çevreyi görüntülerken yerel işletmelerle ilgili bilgileri bindirdi. Ek bilgiler, yakındaki restoranların nerede bulunduğunu ve ne kadar uzakta oldukları gibi temel bilgileri gösterdi. Bu, head-up display’in (HUD) bir çeşididir – örneğin, Mercedes-Benz, navigasyon bilgilerini ön cama yerleştiren ve yoldan uzağa bakmadan sürüş yapmanıza yardımcı olan bir otomobil sunuyor.
Eğitim: AR, geleneksel öğrenme yöntemlerini geliştirmek için müfredata giriyor. Örneğin, ders kitapları bir akıllı telefonla tarandığında ek içerik veya 3B görselleştirmeleri görüntüleyebilen kodlarla işaretlenebilir.
Bakım ve endüstri: AR, fiziksel teknik kılavuzlara olan bağımlılığı önemli ölçüde azaltma ve aynı zamanda bir işçinin bakım veya diğer görevleri gerçekleştirirken ilgili bilgileri görüş alanına yerleştirerek üretkenliği artırma konusunda önümüzdeki yıllarda büyük bir potansiyele sahiptir. Yeterince gelişmiş artırılmış gerçeklik uygulamaları yalnızca doğru bilgiyi göstermek için bağlamı anlamakla kalmaz, aynı zamanda vurgulamalar ve kaplamaları kullanarak bileşenleri ve iş akışlarını tanımlamaya yardımcı olur. Örneğin BMW, montaj hattında AR kullanan bir pilot programla tam olarak bunu yapıyor.
Eğlence ve sosyal medya: AR, eğlence için de çok fazla potansiyele sahiptir. Örneğin Magic Leap, 2,6 milyar dolardan fazla AR gözlük ve bir AR teknoloji platformu geliştirmek için harcadığı, ancak ticari bir ürüne sahip olmadan ek yatırımlar çekmeye devam eden bir AR geliştirme şirketidir. Daha erişilebilir bir platformda – akıllı telefonlar – TikTok, kısa süre önce kullanıcıların videolarına ekleyebilecekleri markalı AR efektlerini tanıttı. Kuşkusuz bu, gerçek ve sanal arasındaki çizgiyi bulanıklaştıran her zamankinden daha çekici AR deneyimleri yaratma yarışının sadece başlangıcıdır.